16 november 2018

Als je in Utrecht of omgeving een mooi boeket nodig hebt voor een medewerker of voor op de receptiebalie, dan ben je bij Fronita Bloem en Groen aan het juiste adres. Dankzij persoonlijke aandacht, enorme kennis van bloemen én hun eigen bezorgdienst is Fronita een topper.

 

Als klein jongetje riep Jeroen Gerwig al dat hij later zijn eigen bloemenwinkel wilde hebben. Zijn ouders hadden geen idee waar dat vandaan kwam. Niemand in de familie had iets met bloemen of planten. Dat waait wel weer over, dachten ze. Mooi niet, dus. Jeroen hield voet bij stuk. Hij deed de vakopleiding voor bloemist. Toen hij afstudeerde kreeg hij direct de kans om een goedlopende winkel over te nemen. Nu is hij al 22 jaar eigenaar van Fronita Bloem & Groen. Mede-eigenaar Peter Versluis kwam 10 jaar geleden in de zaak.

 

Fronita is trouwens een samentrekking van de achternaam van de oprichter, meneer Froon, en zijn vrouw Anita. De naam is nu al 50 jaar een begrip in Utrecht. Die mag dus blijven.

Zakelijke markt
Bij Fronita Bloem & Groen werken ze al veel met zakelijke klanten. De zakelijke markt is een belangrijk onderdeel van het bedrijf en die hopen Jeroen en Peter uit te breiden met Absoluta. “Dat is een mooi concept,” vindt Peter. “Het biedt gemak voor grote bedrijven: je hebt één aanspreekpunt en kunt via hetzelfde platform allerhande dingen bestellen.”

 

Veldboeketten met vaas
“Bedrijven bestellen voor 99% gemengde boeketten voor de meest uiteenlopende gelegenheden, van een attentie voor een verjaardag tot een zakelijk cadeau,” aldus Peter. “Naast klassieke boeketten wordt er steeds vaker gevraagd om moderne veldboeketten. In sommige gevallen compleet met vaas. Die stijl is populair.”

“Naast eenmalige bestellingen, bieden we ook abonnementen aan waarin wekelijks een vers boeket in vaas aan balie wordt geleverd.”

Grootste bezorggebied
Fronita heeft het grootste bezorggebied van alle bloemisten in Utrecht: het loopt van Utrecht en omgeving tot Amersfoort. Bovendien werken ze met hun eigen bezorgdienst. “We werken met onze eigen mensen, dat geeft zowel onszelf als de klant vertrouwen dat de bloemen daardoor goed en vers aankomen. En het maakt de bezorging flexibeler: bij een spoedbestelling kunnen wij veel sneller schakelen.”